Dobro leto je minilo, odkar smo opozarjali na koncert, ki je lani potekal v ljubljanskih Križankah. Šlo je za koncert z nazivom Glasba iz Gospodarja prstanov, Hobita in Prstanov moči, ki se v takšni ali drugačni obliki že več let izvaja po celi Evropi, pa tudi po drugih koncih sveta.
Vsem koncertom do sedaj pa je najbolj skupno to, da poslušalci domov odidejo bolj ali manj razočarani. Dovolj je verjetno že samo informacija, da je trenutno organizator koncertov, podjetje Star Entertainment, tožen s strani samega skladatelja glasbe iz Gospodarja prstanov, Howarda Shora.
»Opozarjamo vas, da Howard Shore s temi koncerti nima ničesar skupnega,« so lani zapisali v izjavi za javnost. »Trenutno poteka sodni postopek za prekinitev koncertov. Glasba, ki se predvaja, je sestavljena iz nepooblaščenih kopij aranžmajev in ne dosega standarda kakovosti, pri katerem vztraja Howard Shore.«
Verjetno najboljša in uradna izkušnja glasbe iz Gospodarja prstanov v Royal Albert Hall v Londonu. Vir slike: Critical Popcorn.
Zakaj pa zdaj ponovno pišemo o temu? Januarja je na sporedu več podobnih koncertov, prav tako glasbe iz Gospodarja prstanov in Hobita, pa tudi glasbe iz filmov Harry Potter ter glasbe skladatelja Hansa Zimmerja.
Vstopnice je mogoče kupiti na spletni strani podjetja Entrio, cene pa se gibljejo od 49 do 89 evrov. Prostor dogodka tokrat ne bodo Križanke ampak kar dvorana Slovenske filharmonije.
Obljubljajo »veličasten koncert« z orkestrom, zborom in zvezdniškimi gosti. Prav tako naj bi poslušalce pozdravil glas igralca Christopherja Leeja, preminulega leta 2015, ki je v filmih upodobil lik čarovnika Sarumana. Napovedujejo tudi obisk posebnega gosta iz izvirne filmske zasedbe.
Razen časa in kraja dogodka pa nobena druga pomembna informacija ni znana. Ne vemo, kdo koncert organizira, ne vemo, kateri orkester na njem igra, prav tako ne vemo, kdo bo zvezdniški gost. Večina teh informacij pri drugih dogodkih ni skrivnost.
Grafika, po kateri lahko prepoznamo produkcijo podjetja Star Entertainment. Vir sike: Star Entertainment.
Edini namig, da gre za enakega organizatorja kot lani, so grafične podobe na spletni strani prodaje vstopnic ter oglasov na družbenih omrežjih.
Tako smo za informacijo o organizatorju povprašali podjetje Entrio, kjer pa so nam pojasnili, da teh podatkov zaradi varovanja osebnih informacij ne smejo izdati. Od samega koncerta so se distancirali z odgovorom, da pri dogodku nastopajo zgolj kot posredniki pri prodaji vstopnic in tako ne morejo komentirati okoliščin.
Nekoliko drugačen odgovor smo dobili od Slovenske filharmonije. »Lahko potrdimo, da je portugalsko podjetje Lancelot Productions v sodelovanju z Star Entertainment Europe najelo dvorano Slovenske filharmonije za izvedbo navedenega koncerta,« nam je sporočil pomočnik direktorja Nejc Avbelj.
Dvorana Slovenske filharmonije. Vir slike: Slovenska filharmonija.
Dodal je tudi, da na koncertu ne bosta nastopila Orkester Slovenske filharmonije ali Zbor Slovenske filharmonije in da Slovenska filharmonija ni koproducent ali soorganizator koncerta. »Prav tako se vstopnice za koncert ne prodajajo na blagajni Slovenske filharmonije. Z omenjenim najemnikom sodelujemo prvič,« je pojasnil Avbelj.
Na tej točki se torej pojavi vprašanje, zakaj se organizator dogodka skriva? Morda se zavedajo slabih izkušenj, ki jih »pričarajo« za svoje poslušalce.
Temu priča nemalo nezadovoljnih mnenj, objavljenih na spletnih portalih, kot je Trustpilot, kjer ima Star Entertainment povprečno oceno 1,8 od skupaj 5 zvezdic.
»Aprila smo si na Danskem ogledali orkester LOTR (Gospodar prstanov) v živo. Splošno razočaranje: slabi vizualni videoposnetki umetne inteligence, prikazani med glasbo (ljudje so se smejali), orkester ni imel energije, zato je bila glasba dolgočasna (kako je to sploh mogoče?), slabo postavljeni sedeži, zabaven William Kircher kot voditelj, vendar je bil nekako vedno napačno umeščen v dolgočasno postavitev,« je zapisala ena izmed udeleženk na koncertu.
»Videli smo veliko ljudi, ki so sredi predstave odhajali, in iskreno povedano, niso ničesar zamudili. To preprosto ni vredno vašega denarja.«
Po krajši raziskavi se torej splača vprašati, ali je takšna izkušnja vredna 49 evrov?