Ali bo e-šport kmalu zasenčil tradicionalni šport?
Ker so bili profesionalni in univerzitetni športi zaradi epidemije na premoru, je e-šport prešel v ospredje, da bi zapolnil to praznino nekaterim oboževalcem. Kljub temu, da se je e-šport v zadnjih letih že uveljavil, spletna tekmovanja še niso dosegla tako širokega uspeha, kot so ga dosegli tradicionalni športi. A poglejmo, zakaj bi se to lahko spremenilo – ne glede na to, kako je epidemija vplival na e-šport.
Številni oboževalci košarkarskih, nogometnih ali hokejskih lig so se v času vsesplošnega zaprtja obračali na e-šport, da bi dobili svojo »dozo« športa. Poleg tega je zaprtje šol pripeljalo vse več mlajših navijačev e-športa, saj so imeli več časa za ogled tekem. Nekateri »novi oboževalci« se še naprej zanimajo za e-šport tekmovanja na platformi Twitch ali YouTube tudi zdaj, ko se tradicionalni šport nadaljuje v živo.
Preberite tudi:
Občinstvo za e-šport eksponentno narašča
Ves čas, ko ste bili zaprti med štiri stene, pa tudi ne morete gledati Netflix. Mnogi so, ko so imeli na voljo veliko več časa in niti tradicionalnih športov niso mogli gledali, začeli spremljati e-šport kot alternativo običajni zabavi.
Čeprav bo in je epidemija verjetno prinesla nove ljubitelje e-športa, občinstvo že nekaj časa eksponentno narašča. Po podatkih prodajalca in založnika video iger Green Man Gaming se je e-šport občinstvo več kot potrojilo med leti 2012 in 2019.
Založnik prav tako poroča, da ima e-šport že zdaj večjo občinstvo kot ameriški nogomet.
Leta 2019 je namreč e-šport pritegnil 443 milijonov svetovnih gledalcev. Po drugi strani sta ameriški nogomet in ragbi skupaj privabila 410 milijonov gledalcev. Do leta 2022 naj bi e-šport občinstvo preseglo tudi občinstvo pri baseballu.
Mladi gamerja oziroma igralci raje gledajo e-šport kot tradicionalni šport. Poročilo Limelight Networks za leto 2020 je pokazalo, da igralci, stari med 18 in 25 let, vsak teden porabijo bistveno več časa za gledanje drugih ljudi, ki igrajo video igre na spletu (4 ure, 7 minut), kot pa za gledanje tradicionalnih športov na televiziji (2 uri, 36 minut) ali na spletu (2 uri, 34 minut).
Večja podjetja in voditelji na področju zabave veliko vlagajo v e-šport
Leta 2019 je e-šport prejel neverjetnih 1,95 milijarde ameriških dolarjev naložb. Očitno vlagatelji vidijo velik potencial za rast te industrije. Med največjimi naložbami v e-šport v tem letu je bila skupna investicija podjetja Comcast in korejskega telekomunikacijskega podjetje SK Telecom v višini 51 milijonov dolarjev za ustanovitev skupnega športnega podjetja T1 Entertainment & Sports.
Poleg tega je tudi igralec Will Smith doprinesel k 46 milijonov dolarjev visoki investiciji, ki jo je zbirala e-šport organizacija Gen.G. Tudi poklicne športne ekipe vlagajo v e-šport. NBA se je na primer združil s Take-Two Interactive za e-šport ligo NBA 2K, ki je imela svojo uvodno sezono leta 2018.
Denarne nagrade za e-šport višje kot pri tradicionalnih športih
Red Bull je primerjal nagradni sklad mednarodnega e-šport turnirja in nagradni sklad večjih tradicionalnih športnih turnirjev, in mednarodni sklad e-športa je bil s 23 milijoni dolarjev leta 2017 na vrhu številnih profesionalnih športov. Nagrada za Tour de France tistega leta je znašala 2,28 milijona evrov (2,52 milijona dolarjev), medtem ko je bila nagrada za teniški turnir Odprto prvenstvo ZDA 10,25 milijona dolarjev.
Stave za e-šport so cvetoč posel
Stave za e-šport so v zadnjih letih postale vse bolj priljubljene v igralnih središčih – Las Vegas. Epidemij pa je povzročila nov skok pri stavah na e-šport. Kot znak tega je sredi aprila 2020 mobilni trg enakovrednih športnih stav ZenSports začel z e-šport stavami za League of Legends in Counter-Strike. Prej so bile dovoljene samo stave na tradicionalne športe.
E-šport lahko igrajo ljudje po vsem svetu
Po poročanju je bilo leta 2014 manj kot 8000 profesionalnih igralcev e-športa. V zadnjih petih letih se je to število več kot potrojilo. Leta 2019 je bilo že več kot 25.000 igralcev. Medtem ko so tradicionalne športne ekipe razdeljene po regijah ali državah, lahko e-šport igrajo igralci po vsem svetu. Za igranje ni zahtev glede jezika ali geografskih omejitev, kar bi lahko pritegnilo svetovno občinstvo in oboževalce, ki nimajo regionalne ekipe.
Čeprav so za igranje e-športa potrebne spretnosti, za igro ni fizičnih zahtev, za razliko od tradicionalnih športov, kot sta košarka ali nogomet. Ta ideja, da lahko vsak igra, bi lahko pritegnila potencialne nove zvezdnike v e-športu in gledalce, ki si želijo postati tako dobri kot so igralci, ki jih spremljajo.
Profesionalni igralci e-športa dobijo veliko istih ugodnosti kot drugi profesionalni športniki
Najboljši igralci e-športa sklepajo donosne sponzorske pogodbe in druge ugodnosti, ki so primerljive z ugodnostmi, ki jih prejemajo drugi profesionalni športniki. To je jasen znak, da sponzorji vidijo e-šport kot resnega kandidata v svetu športne zabave.
Nekatere e-športne lige so tudi na druge načine primerljive s tradicionalnimi športnimi ligami – obstajajo prestopni roki, prosti agenti, izhodiščne plače ter zdravstvene ugodnosti in pokojnine.
E-šport bi lahko bil del prihodnjih olimpijskih iger
Pri vključevanju e-športa v olimpijske igre za leto 2024 je še veliko odprtega. Čeprav to še vedno ni potrjeno, bi se e-šport lahko pojavil na igrah v Parizu leta 2024. E-športi pa so že uradno potrjeni za azijske igre leta 2022.
Glavni športni turnirji so že napolnili Madison Square Garden. V Tokiu gradijo velik namenski e-športni objekt. Japonska založba Konami gradi 12-nadstropni objekt za e-športne dejavnosti, ki bo vključeval pisarne, trgovine in športno areno.
Mnogi menijo, da se bodo ljudje, ki sodelujejo v e-športih, v prihodnosti postavili ob bok tistim, ki se ukvarjajo z resničnimi športi, kot je nogomet, ali pa jih celo presegli.